Tittut!

Lugn och skön helg och om några timmar är den slut. Barnen sover på nätterna igen. Agnes vaknar och kommer in till oss eller vill att vi ska komma in och lägga oss hos henne men för övrigt så sover de. Ljuvligt. Emil börjar bli bättre och det har varit full rulle på dem idag. Det grävdes i sandlådan idag till barnens stora glädje. Emil är arg och blixtrar till på två sekunder. Han tror att det är saft och godis här hemma när han begär det...funderar på att utesluta allt "extra" för han förstår inte vårt lördagsmys....
Agnes och jag var på gympan idag och hon var helt överlycklig. Där fanns en tjej som tydligen går på hennes dagis, Majken, så det var ju extra kul. Ikväll var hon helt slut och nästan bad om att få gå och lägga sig. Bajseriet fungerar! Hon sätter klistermärken i ett belöningssystem som jag gjort och efter 25 klistermärken ska vi till Leos lekland. Idag har hon nog bajsat fem gånger! Hon är inte dum... Hela förmiddagen ägnades åt utrensning på barnens rum. I morse gav Agnes mig långfingret utan att veta om det. Hon räknade dagar och räckte upp långfingret (onsdag) och sa "den här dagen menade jag, mamma". Jag och Magnus skrattade nästan ihjäl oss...jag vet...tråkig humor men det såg faktiskt roligt ut.
Äntligen har vi kommit fram till hur vi ska lösa allt i groventrén med förvaringen. Jag har planerat färdigt Agnes rum så nu vet jag hur det ska se ut. Vi vet sedan länge vilken soffa vi vill ha och soffbord har jag en inre bild av...finentrén vet vi nog också hur det ska bli. Nu ska vi bara vinna på lotto! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0