Och när vi vaknade upp igen...

då var våren kommen! Helt plötsligt frisknade vi på oss lite och orkade se vad som hände i världen utanför och då var vackraste våren här! Idag är första dagen då vi alla har varit feberfria. Jag passade på att dra in till Växjö med Agnes och köpa vårskor till henne. Jag hade utlovat glass och väl där så frågade jag Agnes om hon ville ha kulglass eller mjukglass men i samma sekund som jag frågade så insåg jag att hon vet inte skillnaden så varför skapa mig ett eventuellt problem. Jag beställde två små mjukglass i bägare och vi gick och satte oss vid ett bord. Agnes åt under tystnad väldigt länge. Sen kom det. -Mamma, tyckte du glassen var mjuk? Jag tyckte inte den var speciellt mjuk. Hahhaaaha...mjukglass.
En dag utspelade sig följande konversation här hemma.
-Mamma, jag vill gå ut på baltanen.
-Det heter altanen, Agnes.
-Nä, det heter baltanen.
-Jag vet att det heter altanen.
-Jag vet att det heter baltanen.
-Okej, men om du inte tror mig så tycker jag att du ska ringa och fråga mormor om det heter altanen eller baltanen.
Vi ringde mormor, pratade en stund och sedan förklarade hon för Agnes att det heter altanen. Vi la på.
-Men mamma, jag vet att ändå heter baltanen.
I rest my case.
Vi är ju så klart lite partiska men Emil är ibland så söt så det nästan gör ont. Hela hans personlighet gör honom ännu sötare. Han är så mjuk och gosig och sitter gärna i knät. Det bästa han vet är att få ligga i våra sängar. I natt kom först Agnes in i våra sängar och i morse så bar Magnus in Emil också. Där låg vi alla fyra och trängdes. Supermysigt. Agnes sov och i sömnen så letade hennes hand upp Emils hand som med glädje låg och höll henne i handen. De är fina våra barn. Emil har varit feberfri idag men äter inte riktigt som han brukar. Jag köpte en studsmatta idag som jag och Magnus försökte montera upp (visade sig att skyddsnätet var fel mått till...grrr....jobbigt att åka och byta). Emil var vår lille hjälpreda. Innan kvällsmaten hjälpte han pappa och duka bordet. I morgon riktar vi in oss på att jobba och ha båda barnen på dagis. Håller tummarna...

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag älskar barnen speciella ord på olika saker. När Klara var liten så hette det Kaltanen hemma hos oss:)

2012-03-26 @ 08:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0