Lugnet efter stormen...

Nu sitter jag nersjunken i soffan med en kopp kaffe och tittar på femmilen. Underbart. Agnes sitter där uppe och tittar på Pippi och njuter av en karamellask, Emil sover och Magnus är ute och promenerar. Vilken dag! Eller det började redan igår. Vi jublade över att huset nästan såldes men sedan blev det inget ändå. Usch vad jobbigt det är! Barnen var uppe ganska länge och vi hade det lugnt och skönt. Magnus har med hjälp av lera tidigare visat Agnes varför hon måste bajsa varje dag (lerklumpar som till slut blir en tennisboll om man inte bajsar ut de små lerplupparna varje dag) och i morse var det mycket fokus på toabesök. Hon vägrade och gallskrek och samtidigt så hade hon ont i magen. Bedövningssalva inhandlades och efter ett tag kom det. Hon var jättenöjd. Phu...ett problem mindre. Emil börjar bli bättre och är rastlös. Jag har långpromenerat och lyssnat på ännu en av P3:s dokumentärer. De är riktigt bra! 
Lugnet varade inte så länge...nu bajsade hon en klump i trosorna och nu står hon och duschar. Lilla gumman. Belöningssystem på kylen. Klistermärke för varje bajsning...sedan blir det Leos lekland. Räknas bajsning i trosan...ja, jag antar det eftersom det inte fanns något "regelverk". Tvättmaskin startad. Snart vaknar Emil. Jag fick i alla fall nästan 5 minuter i soffan och hann dricka en halv kopp kaffe. Jag har i alla fall handlat nya blommor idag. Nu blir jag glad när jag kommer in i köket och ser dessa fräscha fina gröna växter i stället för deprimerad och påmind om mina icke-gröna-fingrar som jag blev när jag såg de bruna torkade sakerna som stod i fönsterkarmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0