Det här med att försvara sin lillebror...

 
 
Igår stod jag och studerade barnen lite i smyg och det blev en upplevelse utan dess like. Agnes och Emil hoppade på en gigantisk luftkudde och där var två andra pojkar också som var lite äldre än Agnes, i fem-års åldern kanske. De här pojkarna var vana vid luftkudden vilket inte Emil var eftersom det var hans första hoppning. Han var lite försiktig och flög iväg när pojkarna hoppade för nära vilket gjorde att han satte sig ner och blev lite rädd. Då kom storasyster in i bilden.... Hon for fram till pojkarna, pekade finger och förklarade riktigt tydligt att de INTE SKULLE HOPPA NÄRA EMIL FLER GÅNGER. Jag stod kvar och smygtittade. Då hoppade en av pojkarna för nära Emil (enligt Agnes då och hon har ju alltid rätt...) vilket han inte skulle gjort. Agnes for fram och knuffade till honom rejält och skällde ut honom efter noter "INTE HOPPA NÄRA EMIL". Pojken såg både rädd och generad ut. Det hela förtydligades genom att Agnes sedan hoppade väldigt nära honom....lite för att markera. Pojkarna gick iväg och då hörde jag hur de pratade tyska...fast jag tror inte att de kunde missförstå vad Agnes menade ändå. Hon var tydlig i sitt kroppsspråk :) Sedan hade de luftkudden för sig själv och Emil lärde sig hoppa...
 
Jag säger bara Agnes....vad ska det bli av henne?!?
 
Campinglivet fortsätter. Idag blev det poolen, i morgon träffar vi mormor och morfar i Skånes djurpark och på lördag kommer kusin Jonathan hit med sin familj. Livet leker. Jag skulle ju vilja hinna till Helsinborg också och gå på Tropikariet eller åka över till Helsingör...eller båda...men jag kanske skulle lära mig att man inte måste göra allt på en gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0