Sista semesterdagen

 
Idag blev det barnens dag. Först åkte vi till McDonalds och sedan var vi i FEM timmar på Leos Lekland. Vi såg barn komma och gå men vi stannade kvar. De fick cocacola på McDonalds så jag vet inte om det var det som gjorde susen för vilken energi de hade! Vi klättrade, åkte rutschkana, spelade fotboll/innebandy, hade bollkrig, grävde ner varandra i bollhavet, åt glass, busade igen, åt korv, busade igen, åkte hem. När jag sa att vi verkligen måste åka för att pappa stod och väntade så bröt Agnes ihop och ville leka mer. När vi kom ut till bilen frågade hon om vi kunde åka dit i morgon igen...eh, skulle inte tro det. Jag behöver minst en veckas paus från aktiviteter nu. Agnes är ett vilddjur och bara far iväg och klättar överallt. Emil hittar man nästan alltid i bollhavet. Eller så sittar han och kör bilarna (datorgrej som var sönder idag där man lägger i en peng, rattar, växlar och tittar på en skärm samtidigt som man kör). Båda barnen låtsaskörde idag och helt plötsligt hörde jag Agnes "sitt nu stilla lilla gumma så kör vi till Skåne". Hon kallar Emil ofta för lilla gumman och jag får heta lilla mamma. 
 
Barnen fick korv i bröd på Leos och när Agnes klämt en korv så frågade hon om hon kunde få en till. Jag var så trött då så jag orkade inte röra mig. Hon fick pengar och själv gå och handla. Första gången och hon klarade det galant. Hon var sjuuuukt stolt.
 
Jag kom precis på att vi inte har ätit några cupcakes! Vi bakade dem igår och Natta tog en men i övrigt så är de orörda! Vad tråkiga vi är. Fast vi har ju semester och hinner inte. Det är faktiskt stressigt att vara ledig...särskilt sista veckan när man ska göra ALLT ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0