Lite från Vimmerby

 
Barnen älskade alla små hus som fanns på Astrid Lindgrens värld och Emil kunde gå in i ett litet hus och sätta sig på en av de små stolarna och bara sitta där. En gång krånglade jag mig in i huset och det kändes verkligen som att jag var på besök hemma hos Emil. Han började bjuda på låtsaskaffe och fixade och donade. Lille plutt!
 
 
Jag var så imponerad av Astrid Lindgrens värld. Där fanns oändliga möjligheter. En liten flotte och ett snöre att dra sig fram - barnen älskade det!
 
 
En av favoriterna var Karlssson på taket. Han sprutade vatten på alla med en vattenspruta, busade med barnen, rotade i vår kylväska (Agnes tittade på mig och kollade om jag skulle bli arg men när jag skrattade så fnissade hon hysteriskt...sådär som små flickor gör), sedan droga han upp pappa på scen för att han behövde hjälp med att flytta ett bord och både Natta och Agnes tyckte att det var jättekul. 
 
 
Delar av familjen...så fina! Nu ska Magnus jobba flera nätter i rad och sedan har vi semester. Det ska inte bli så kul väder så jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Vi funderade på att jaga solen men har inget tält så det får bli som det blir. Jag har till och med börjat titta efter billiga husvagnar! Fast var ska vi ha den hela året liksom?
 
Om det blir två veckors regn så kommer vi väl längta efter att få börja jobba till slut :) Idag har vi i alla fall varit nere och badat två gånger. I kväll så avslutade vi badet med köttbullar och mos på Göka. Helt plötsligt kom Alma med Astrid och pappa Jens. Lyckan var total för Agnes! Hon hade tagit med teckningar båda gångerna idag...om Alma skulle vara nere och bada liksom...teckningen som Agnes hade gjort var tydligen en skattkarta så de hade jättekul efter maten. De är för söta de där två. Snart träffas de varje dag på dagis. Lite tråkigt att inte Alice också hamnade där för de tre tjejerna har haft roligt ihop i flera år nu!
 
Emil älskar hästar....även om de inte är på riktigt. Idag när vi var och badade så sysselsatte Emil sig med att hoppa från bryggan i några timmar. Han somnade tidigt i kväll...
 
Agnes ligger och flyter på rygg. Först började hon flyta med armkuddarna och jag lärde henne att sprattla med benen så det blev "ryggsim". Sedan testade vi att ta av armkuddarna och då insåg hon att det gick att flyta även utan dem. Hon är modig vår tjej!
 
 
I morse frös jag in TVÅ liter blåbär som de plockade igår (och som farmor och farfar kunde fått med sig hem!). Vi kommer nog fylla frysen med blåbär...det är ju så gott och till hösten är det tacksamt att ha lite blåbär hemma om baklusten faller på. Både Agnes och Emil älskar att baka och att få hjälpa till. 
 
Åh, vad barnen sjunger tillsammans nu och det är så gulligt. Jag måste försöka filma det en dag. Emil har börjat med en rolig sak. Först skriker han DUMMA MAMMA och sedan när jag låtsas bli ledsen så säger han snabbt "snälla mamma, snälla mamma, snälla mamma..." tills jag blir glad igen :) Han vill ju inte att man ska bli ledsen egentligen...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0