Herregud

 
Vi är kvar i stugan och här händer det grejer! Idag var vi på lekplatsen och på vägen hem stannade vi en lååång stund och tittade på en grävmaskin och en lastbil som lät för fullt. Emils nya favorituttryck är HERREGUD och han sa det ca 20 gånger när han tittade på grävmaskinen.
 
 
Den här fina tjejen har ett hiskeligt humör (vilket vi vetat om i snart fyra år) men de senaste dagarna har det bara eskalerat. Hon säger dumma mamma, pappa, mormor, morfar osv och det har hon gjort ett bra tag men senaste dagarna har hon även börjat slåss och igår klippte hon till mormor! Som om inte detta var nog så fick hon ett bryt när vi åt kvällsmat och började måltiden med att säga hur äckligt allt var (ris, ärtor, grillad lax). När jag sa att hon skulle äta, sluta tramsa och att det inte blev någon mer TV idag om hon inte skärpte sig så tog hon tallriken och vände upp och ner på den så all mat spreds ut över hela golvet! Jag blev tokig och drog in henne i badrummet, slängde upp henne på toan, skällde, försökte borsta tänderna (då slängde hon iväg tandborsten!), kastade in henne i sängen. Hon hann säga ett förlåt någonstans på vägen men det var redan för sent. Sedan började städningen av golvet och ris är ingen höjdare alltså.... Agnes somnade inte och när jag gick in till henne så förklarade jag varför jag var arg och att hon hade något att säga. FÖRLÅT mamma, sa hon....men nu har jag sagt det TVÅ gånger! Jag meddelade fröken att hon gärna fick säga det 100 gånger... I morse fick hon bryt när mormor hjälpte henne i duschen och sprutade vatten på mormor. Trotsande unge nu!!! Undrar just var hennes humör kommer ifrån....
 
En kväll var hon på ett strålande humör när vi satt och grillade i stugan. Danne, Maria, morfar Kaj och Sara var också här. Hon lekte arga leken och tysta leken och sedan hittade hon på egna lekar...
-Tysta leken börjar nu, den som säger träd vinner. TRÄD!!! Jag vann!!!
Sedan skulle vi blunda allihopa och den som öppnade ögonen först åkte ut. Helt plötsligt skrek hon:
-Emil åkte ut. Han öppnade ögonen.
-Hur vet du det om du själv hade ögonen stängda? :)
-Jag hörde det!
-Eh? Hur låter det?
-Såhär! (Sedan blinkade hon med ögonen)
 
Vi har fått något att bita i....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0