Fredagsmys

Idag ska det vara fredagsmys om barnen får bestämma och det får de ju. Ibland känns det som om de två små tar över bestämmanderätten allt mer :) Idag hämtade jag på dagis. Det är så mysigt. Jag möts alltid av två överlyckliga barn fast sen kan det rasa ganska fort...
Helgen kommer rusa iväg. Tömning av gamla huset, beställa badkar, bli friska och förhoppningsvis en hel del promenader och utevistelse.
Emil pratar på och blir fruktansvärt arg nu när vi säger nej. Innan så trodde Emil nog att vi inte förstod vad han menade och att det var därför vi inte gjorde som han sa och nu blir han heltokig när han gör sig förstådd och vi ÄNDÅ inte följer hans order. Idag satte han ihop två ord "DUMMA TRAKTOR"....yiihaaa vad hans språk utvecklas.
En dag sa Agnes något roligt. Vi skulle gå ner till Göka och Agnes for iväg på sin sparkcykel. Efter några hundra meter så tvärstannade hon, slängde sparkcykeln i gatan och for fram till ett staket. Sedan utbrast hon "ååååh, vilken vacker tomt!!!". Jag och Magnus tittade på varandra och skrattade. När jag frågade varför hon tyckte den tomten var så vacker så svarade hon att det var gräsmattan som var fin. Är det vanligt att 3,5-åringar använder ordet tomt?!? Annorlunda men urkul!
En dag hade Emil hoppat i vattenpölarna på dagis. Han var tydligen helt koncentrerad och när Agnes avdelning släpptes ut så hade hon sprungit fram till Emil som inte brydde sig så mycket eftersom han var fokuserad på vattenpölen. Då berättade Emils fröknar att Agnes sagt "men Emil...känner du inte igen mig????". Sötaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0