Riktigt höstväder!

Vilken underbar morgon. Riktig höstkyla men ändå solsken. Jag älskar den vackra hösten.

Igår fick jag för mig att baka en banankaka och trodde att Agnes ville hjälpa till men hon hade inte tid. Hon hade projekt bygga båt och samlade ihop alla köksstolarna och satte dem i två långa rader. Sedan satt hon, Alma, Alice, Viktor och Inez där och de hade mat med sig. Låtsaslekarna blir allt mer avancerade och hon älskar rollspel. Ja, ja...jag fick baka kakan i lugn och ro i alla fall. Smeten hann hon smaka i alla fall. Emil också men han bara räckte ut tungan och grimaserade. Gillade inte smeten men färdiga kakan älskade han!
Full med bus och full med energi. Igår var Sara och Viktor här och fikade/lekte. Agnes försökte locka med Viktor på alla sina lekar, affär, doktor, klä ut sig till prinsessor osv. Det slutade i alla fall med att de lekte sova-leken. De bäddade ner sig i Agnes säng och låtsades att de sov. Helt underbara. Emil traskade runt och hängde med dem ibland. Han hade en dålig dag igår och blev glad först när pappa kom hem. Agnes stöter bort Magnus men det är nog en ålderssak och går förhoppningsvis över snart. Både Alma och Viktor föredrar sina mammor för tillfället så Magnus behöver inte ta det personligt :)

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Hej jag undrar om du har lust att skriva på din blogg om barnloppisen som hålls i församlingshemmet på lördag mellan 11-14?

2011-10-12 @ 23:17:55
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0