Trötter

Den här gossen har ibland somnat lite var som helst. En dag somnade han nästan med fötterna på golvet och huvudet i soffan. En annan dag hittade jag honom sovandes på golvet. Är man trött så är man. Idag blir det en tur till kusinerna i Diö! Yippee!
Igår försökte vi oss på lite familjemys och eldade i kakelugnen. Sedan plockade vi fram marshmallows och förväntade oss exalterade barn. Magnus grillade marshmallows och sedan vägrade barnen överhuvudtaget smaka dem. Trots att vi LOVADE att det var GODIS. Det slutade med att jag och Magnus slafsade i oss marshmallows...

Emil "städar" sina strumpor och lägger dem i hallen på skohyllan. Helt logiskt. Skorna står ju där.
Mycket lekar här hemma...ibland är hon prinsessa.
Igår försökte hon reda ut vår familj vilket inte är helt enkelt. Jag har tidigare pratat med henne om att Natta och Zacke har en annan mamma som de är hos varannan vecka. Jag har sagt lite förenklat att jag är deras extramamma när de bor här. Igår pratade hon med Magnus om detta och sa att Natta och Zacke har en annan pappa när de är hos sin mamma. Magnus förklarade då att "jo, men det är jag som gjort Natta och Zacke". Följdfrågan blev då vem som gjort henne osv. När jag Nattade henne tittade hon storögt på mig och sa "mamma, du och pappa har GJORT mig". Jepp... Då var vi där :)
Agnes första huvudfoting! Jag ritade först en för att visa hur en gubbe ser ut och sedan gjorde hon en likadan. Väldigt stolt tjej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0