Så mycket konstiga uttryck

Stolt tjej idag när vi gick skogspromenad. Två minuter senare får hon ett utbrott för "dockan SKA ligga i Emils vagn för annars somnar hon inte!!!". När jag lugnt försökte förklara att dockan inte kunde sitta i Emils vagn för där skulle han sitta så gallskrek hon. Jag blev tokig och slängde iväg dockan (moget) varpå hon blev ännu argare/mer ledsen och började med "DOCKAN SLOG HUVUDET, KNÄT, ARMBÅGEN osv". Det gick över till slut...inga fler dockvagnspromenader.
Agnes säger många konstiga saker nu. I morse var det dags igen. Vid frukostbordet så Emil åter ett bryt och Agnes tittade på honom. Sen sa hon "mamma, Emil ä otjevlig nu". Otrevlig?!? Jovisst, men var kommer det ifrån? Många saker har jag sagt till henne men otrevlig har jag nog missat...
Igår gnällde jag för mig själv lite "aj, mitt knä...jag undrar varför jag har ont i mitt knä egentligen". 
Agnes svarade "du växer, mamma" och såg ut som om det var det mest självklara i hela världen. 
"Jaha" svarade jag och försökte hålla mig för skratt. 
Då tittade Agnes på mig och sa "nuuu fattar du" och sedan vände hon bara ryggen till mig..
Projekt båtbygge i köket. Längst fram sitter Alice, bredvid Agnes sitter Alma (surprise), bakom Agnes sitter Viktor och bredvid Viktor sitter Inez. Glasklart.

Sötaste Emil. Det är nog någon fas nu. Mycket psykbryt här hemma med kasta sig på golvet, gråta, gråta, gråta. Men...han är ju så söt. Ikväll tittade vi nog på Babblarna 23 gånger i rad. Jag hatar dem.
Just det, idag var vi på hörselkontroll med Agnes. Hon var sååå duktig och satt själv i ett rum med en tant och lyssnade på ljud och plockade bollar. Inget fel på hennes hörsel. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Min dotter säger ofta till mig "jagg har ont i ryggen så jag kan inte bära dig mamma". Undra vem hon har fått det ifrån....?

2011-10-14 @ 13:10:26
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0