Fem minuter senare kräks hon....

Agnes har varit dålig på att äta flera dagar nu och igår var det andra dagen som hon inte skulle äta kvällsmat. Tillslut fick hon ner en korv och när jag la armen runt henne så kände jag hur varm hon var. Det visade sig att hon hade 39,7 grader! Nerbäddning i soffan och fram med flytande Alvedon. Hon var sååå duktig även om hon inte gillade det.
Här har hon fått ner nästan all alvedon. Fem minuter sedan kräks hon. Stackars liten. Det blev rumpalvedon sedan och då gick febern ner. Hon satt med sitt lilla huvud ner i en bunke hur länge som helst...fall i fall hon skulle kräkas igen :) Agnes hade svårt för att somna eftersom det "kändes konstigt i halsen". Lilla gumman. Dagen började så bra med lekar här hemma med mig och sen kom Alma och lekte med henne. Däremot så såg jag hur Agnes knuffade Alma så hon flög i backen! Det var bråk om en leksak. Tänk vilka "stora" problem de har de små :)
Lille Emil äter numera äpplen. Två äpplen om dagen blir det. Han älskar det. Jag är lite rädd för att han ska sätta i halsen men än så länge så har det gått bra.
Han är lite speciell Emil. När han får ett äpple så vägrar han äta det förrän jag har tagit en tugga. Sedan käkar han hela äpplet. Ska han se om jag först trillar ihop och dör eller vad är grejen? Jag tror att han inte riktigt vet var han ska börja äta så när jag har tagit en tugga så vet han att det är där man börjar...men så länge han inte pratar så blir det bara gissningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0