Lite från gamla huset...

I morse när vi lekte frisör så skulle Agnes vara "Malena" och jag var då någon som skulle får håret klippt och färgat. När jag satt mig i soffan på alla kuddarna så sa Agnes "om du sitter stilla så får du vingummi sen!". Var får hon allt ifrån? Jag måste kolla med Magnus om han brukar locka med vingummi när hon blir klippt...
Igår fick Emil ett bryt vid eftermiddagsfikan och Agnes tittade på honom och sa sen till mig "va tjamsig han e Emil"...."han e jättetjamsig nu". Hon är så lillgammal och så underbar och hon kan inte säga R och det blir så gulligt.
Emil stod på stol vid spisen igår och kollade (tiggde!) när jag stekte pannkakor igår. Han börjar bli en stor gossen nu. I matväg så får vi inte hjälpa honom med något. Då får han ett bryt och vägrar äta mer. Emil testar sina gränser hela tiden nu. Det senaste är att han försöker hoppa jämfota upp i luften. Ibland går det och ibland inte.
Idag blev det kyrkans öppna förskolan. Mysigt. Emil var mest trött och ledsen dock. Agnes ville bara krama och klappa Alma hela tiden som inte ville. Försökte prata med Agnes om det när vi gick hem men hon förstod inte och sa "men jag vill ju krama Alma". Det är inte lätt alltid :)
I natt sov jag 9 h i rad. Magnus tyckte jag skulle sova på ovanvåningen så jag fick sova ordentligt och det gjorde jag. Jag somnade innan kl 21 och sov till 06. Helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0