Snipp snapp snut så var sommaren slut

Vad kallt det blev helt plötsligt. Jag har rotat fram alla vinterkläder och kan konstatera att båda barnen har vuxit rejält senaste månaden! Vinterkläderna passar nu men om några månader blir det för litet. Dags att leta overaller på Tradera!
Nu är jag trött på att vara sjuk. I natt satt jag upp i soffan och sov. Tror aldrig jag har varit så här förkyld! Märkligt. I den här familjen är det jag som är sjuk hela tiden. Tre gånger senaste halvåret! Tur att barnen nästan aldrig är sjuka.
Igår var vi på barnloppis. Bra initiativ och jag hoppas det kommer anordnas fler gånger. Det blev lite filmer, barnbrödkavel, prinsesskor, bilar, en tröja och en pippiperuk. Vi har ju då en hel del väldigt fina barnkläder som vi oxå borde sälja...men jag kan inte skiljas från dem än. Alla dessa fina bäbiskläder. Dessutom har jag svårt för att förlika mig med att vi inte ska ha fler bäbisar...ingen bäbis i magen, ingen bäbis vid bröstet osv...fast jag är för gammal så det blir inte fler men ändå! Nej, jag är inte redo för att rensa ut allt smått. Det gör ont i äggstockarna :)

Eftersom jag mest har varit tråkig och förkyld så har Magnus busat med barnen. I morse lekte han och Agnes affär. Helt underbart att se. Emil hjälpte också till. Agnes går in i en annan roll när hon leker och hon älskar det. Det öppnas fler kassor, det handlas saker till kalas som ska firas, barnen (dockorna) fyller år, telefonen ringer osv. Sedan har de läst böcker tillsammans (Emil älskar det), jag har varit bjuden på kalas på Agnes rum (hon dukar med sina enstaka (de har försvunnit) plasttallrikar på golvet och öppnar dörren och säger vääälkomna, vääälkomna till alla sina låtsaskompiar). Det är mycket dans på ovanvåningen nu. Både Agnes och Emil älskar att dansa. Agnes klär av sig ALLA kläderna för att lufta nopplan och sedan vänder hon söta rumpan mot mig och vickar på den. Jag grimaserar och hon skrattar så att hon kiknar... Det blir aldrig långtråkigt här hemma!

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Hej vad kul att du hittade lite saker på barnloppisen! Vet ju inte hur du ser ut så jag såg dig inte! Vi kommer absolut ordna fler barnloppisar. En ny är redan planerad till våren. Då blir den förhoppningsvist större.

2011-10-16 @ 19:56:40
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0