Syskonbråk

Oftast är de snälla mot varandra men ibland ser det ut så här... Oftast är det Emil som knuffar Agnes eller drar henne i håret fast Agnes kan knuffas hon också..
Idag var jag och Emil med en stund på Agnes underbara dagis Smultronet. Hennes sista dag där och hon lämnade små paket med julgodis till sina fröknar. Det känns så sorgligt att hon ska sluta där. Hon älskar dagiset och fröknarna är helt underbara. Som tur är så ska ju Emil börja där snart! Det kommer gå bra. Han gick rakt in och började åka rutschkana och sedan undersökte han alla leksakerna. Agnes sprang och lekte med Emil. Pojkarna brottades. Vilken ljudnivå där är! Efter 10 minuter kände jag för att gå och låsa in mig på toan. Sedan åt alla fruktsallad (Agnes åt nog 4 portioner...). Jag och Emil fick gå efter en liten stund för han var helt odräglig. Skrek och slog mot både mig och Agnes. Han brydde sig inte det minsta om att där satt 10 tysta barn och åt fruktsallad och tittade på honom för han var arg för att jag inte petade upp alla apelsin ur fruktsalladen och gav till honom....skulle inte tro det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0