Snöänglar

Lycka är att ligga i snön med kompisen och göra snöänglar...
På barnprogrammet på morgonen får olika barn berätta vad som är lycka för dem, t ex lycka är att leka kurragömma med mamma. En morgon frågade jag Agnes vad som var lycka för henne. Hon svarade Lycka är att leka med Nathalie! Som hon längtar....men i morgon kommer barnen hem igen. Veckorna rusar iväg nu.
Det har varit julfika på dagis. Helt underbart. Emil fann sig till rätta och lekte hela kvällen. Känns skönt med tanke på att han ska börja där om en månad.
För en månad sedan såg det ut så här. Agnes ritar solar på gatan och Emil tycker det är äckligt att få smuts på fingrarna :) Agnes har många roliga uttryck. En dag frågade jag om vi skulle elda och då sa hon "nej, mamma. Det är varmt så det snurrar!" (jag säger det ofta men det känns märkligt att höra en treåring säga det). Igår dammsög hon först borta vid brasan och sedan hämtade hon disktrasor och började damma i TV-rummet. Efter hon stund hörde jag henne säga "SLIT OCH SLÄP....". Haaahaaahaa....fast hon städade på eget initiativ och hon är duktig på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0