Önskelista och dagisplacering

Den här långa önskelistan satt vi och skrev en kväll. Det är hennes egna ord och vissa saker vet jag inte ens om de finns. Den har dock fyllts på efter vår lekdag hos Viktor. Numera står det även lyftkran och sängram med lådor. Ficklampa finns också med. Mormor och morfar har redan köpt det mesta men vissa saker får hon bara inte. Hon har en svart gitarr men vill ha en blå eftersom en viss Alma har en blå :) Jag har köpt en saxofon...hur tänkte jag efter katastrofljudnivån med munspelet? Med tanke på hur Agnes varit hela eftermiddagen så är det dock tveksamt om tomten hittar hit överhuvudtaget! Hon fick ett utbrott på dagis när vi skulle hem som jag aldrig varit med om. Skrik, gråt och kastande av kläder. Agnes ville inte ha overallen och skrek dumma mamma. Det slutade med att jag kastade på henne en regnjacka och slängde ut henne från dagis. Mössan åkte efter och då tog hon på sig den. Nu kommer hon antagligen bli sjuk också. Jag var vansinnig. För en stund sedan när Magnus kom hem så såg jag väldigt, väldgit trött ut och Magnus tyckte jag skulle gå och lägga mig 5 min. Efter 30 sekunder kom Agnes och Emil in och Agnes frågade vad jag gjorde... Stirrar i taket, svarade jag. Det vill jag oxå göra, svarade Agnes och sedan la hon sig bredvid mig. Det var ganska mysigt ändå att ligga tysta där i nästan en hel minut :)
Agnes börjar på Päronet (tillsammans med Alma...yippeee) i januari och Emil ska skolas in på Smultronet. Jag blev jätteglad och samtidigt lite ledsen. Lilla Emil ska börja på dagis! Agnes ska flyttas upp på avdelningen för stora barn. Stopp, stanna tiden!! Usch, vad mycket jag kommer missa när de går på dagis mån-fredag kl 07-16. Det gör ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0