Lycklig Agnes idag

Finn ett fel!
Idag ska Alma komma hit. Agnes är överlycklig och längtar snart ihjäl sig. Just nu är hon inne på sitt rum och lyssnar på barnskivor och sjunger och dansar. Agnes är väldigt duktig på att sysselsätta sig själv. Vi har hunnit med att baka knäck (misslyckade), chokladbollsmuffins (goda, men får ätas med sked...), kardemummaskorpor (sådär...lite halvtråkiga faktiskt) och snart ska ett bröd in men där har jag bytt ut lite ingredienser så det finns risk för att det kommer bli misslyckat även det :)
I morse blev jag irriterad för att Agnes inte rotade fram kläder och tog på sig dem och sa "men Agnes, du är tre år nu och då kan du väl ändå ta på dig kläderna själv". Agnes svarade "men mamma, medan du tar fram kläder så städar jag". Vilken deal! Fina Agnes.
Emil och Astrid är också intresserade av varandra! Så söta!!!
Gänget! Vi får väl se vad det blir för intressanta lekar idag :)
Nu kom Agnes precis tuggandes och jag frågade vad hon tuggade på? Hon svarade "muffins", varpå jag sa att de fick hon inte äta nu!! Agnes förklarade att "de luktade så gott, så gott så hon var tvungen att smaka dem...och de smakade gott".

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Vi kan snart starta en gemensam blogg Linda! Så roligt att se alla fina kort. Tack så mycket för idag! Nu sover båda barnen så nu blir det soffan för min del. Hoppas du får en lugn skön kväll! Kram

2011-12-08 @ 19:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0