Luciatåg i kyrkan

Att få de här två att titta in i kameran samtidigt är inte lätt. Det blir inga julkort i år... Idag var vi i kyrkan och barnen gick luciatåg. De är ju så söta!!! Efter sångstunden så blev det lek och lussefika. Sista gången för i år och sedan börjar jag ju jobba så det var verkligen sista gången för vår del. Tråkigt.
Agnes, Alma och Emil (som redan slängt av sig tomteluvan). Gullungar!
Oj, vad Agnes behöver klippas. Hon var inte så rufsig när vi gick hemifrån :) Det har snöat en del i natt så Agnes gjorde minst fem snöänglar på vägen till kyrkan. Jag vet inte hur många gånger hon sagt "jag ÄLSKAR snön!". Ikväll ska vi till Agnes dagis för julfika. Då ska Agnes vara tomte. Jag filmade barnen när de sjöng idag. Ursöta. Emil satt i mitt knä och vägrade sitta med de andra barnen och sjunga. Han vet vad han vill. Agnes vet också vad hon vill men hon är ganska lätt att påverka och få glad på annat sätt. Hon kan bli jätteglad över att solen skiner. Nu är det dags att väcka de små söta liven och försöka få i dem lite mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0