Bus och lek och en liten domherre

En av tråkigheterna med att börja jobba är att jag kommer missa kyrkans öppna förskola på tisdagar. Det är kul och barnen älskar det. Emil föredrar rutschkanan. Nu glömde jag nästan mina saffransskorpor i ugnen!!!
Nu har jag redan ätit fem skorpkanter...varför hålla igen liksom...suck...

Efter ett tag är det jobbigt att klättar upp för den lilla rutschkanan. Varför bry sig om att fler vill åka?
Agnes och Alma hänger ihop varje sekund. En gång var inte Alma där och då blev Agnes nästan lite blyg (jepp, svårt att tro med tanke på hur rapp i munnen hon är). Igår åt vi pulvermos och falukorv...yiihaaa...ungarna älskar det... Magnus hade kryddat mosen med bl a lite svartpeppar och då utspelade sig följande scenario:
Agnes: Jag vill inte ha någon mos med kryddor i!!!
Mamma: Där är inga kryddor!
Agnes: Joho. Kolla prickarna. Där!!!
Mamma: Det är inga kryddor. Det är "tänka, tänka, tänka" från stekjärnet :)
Agnes: Vad steker ni moset för?!?
Mamma: "tänka hysteriskt" Vi steker inte moset men vi använde samma sked i stekjärnet som till moset... VITA LÖGNER  är ok ibland!
Nöjd Agnes åt tre portioner mos och fem skivor falukorv.
Att hoppa i sängar och soffor är alltid kul. Hemma är det inte lika kul!
Okej. Bloggen är till barnen men ser ni...en domherre!! Fågelmaten är framplockad. Med tanke på att det alltid är +5 grader här så verkar inga fåglar vara särskilt intresserade...
Idag är det fredag. Äntligen!! I morse blev det tända ljus och pepparkakor när vi tittade på julkalendern. Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0