Björnen sover

Ibland leker vi björnen sover på kvällarna. Barnen älskar det. Emil har även börjat förstå när han ska resa sig och bli björn. Jag brukar bli en jättefarlig björn och nästan äta upp dem. De älskar det.

Det är kul med sådana här lekar som vi kan leka överallt. Här leker vi björnen sover hos mormor och morfar.

Idag hade vi förmiddagsbesök. Hanna, Alma och Astrid var här. Väldigt trevligt! Astrid sov mest men när hon till slut vaknade så höll jag henne en liten stund....tills hon började se rädd ut. Emil tittade bort så fort Hanna råkade titta på honom. Om han hade kunnat så hade han vridit huvudet ur led :) Fast när de skulle åka så tittade Emil med stora ögon på Alma och Agnes som kramades och pussades. Sedan böjde han sig fram och attackerade lilla Astrid med öppen mun...det var ett pussförsök. Alma och Agnes lekte bra idag också. Det är sällan de blir osams. Ibland får jag stoppa Agnes lite i alla lekar som hon vill att hon och Alma ska leka så jag brukar fråga om hon har frågat Alma om hon vill leka "åka båt", "skola", "åka till Göka", "födelsedag" osv och då frågar hon alltid om hon vill leka dessa lekar. Vill hon inte så hittar Agnes på en ny lek. Vilken idéspruta hon är!!

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Tack för idag Linda! Så trevligt som vanligt. Kul att du "fick" hålla Astrid också! Det betyder att hon gillar dig:)

Kul som alltid att vara här inne och läsa!

Kram

2011-12-01 @ 20:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0