Brev från tomten!

Den här tjejen fick ett brev från tomten idag. Det var stora ögon när jag läste upp det. Han frågade om hon varit snäll hela året...tja...vem är det egentligen :) men vi kom fram till att det hade hon och sedan berättade han att han snart kommer hit!!! Oj, oj, oj...  Agnes har redan underrättat oss alla om att det är inte säkert att hon kommer krama tomten. Vi är inte riktigt överens om det här med att lämna napparna till honom heller... Enligt henne själv så kommer hon kalla "MAAAAMMA!" hela natten om hon inte har någon napp.
I morse när barnen åt frukost skulle jag skoja till det och satte på hög musik och började sjunga och studsa runt i köket. Agnes försökte säga något och det lät som lååång. Tillslut hörde jag... "mamma, tyyyst, jag vill ha lugn och ro". Det var sista gången jag discodansade för mina barn...i köket i alla fall!
Nöjd Emil. Pappa gullade till honom igår och i morse. Emil äter bättre och är gladare när vi alla är hemma. I morse gick jag in och hämtade honom och la honom i våra sängar. Där låg vi och gosade i en kvart innan Magnus klocka ringde. Då rullade Emil över till Magnus, la sin kind på hans bröst och sa "paaaappa". Vilken underbar start på en helt vanlig tisdag. Mysigt.
Färdigbakat. Jag tänker inte göra mer julgodis nu. Fullt i vår trasiga frys. Det blev knäck, bananskumsfudge, chokladkola, turkiskpepparkola, twix, snickers, marknadsnougat, drömmar, saffransskorpor, kardemummaskorpor, pepparkakor, sega mjuka pepparkakor och lussebullar. Just det, innan gjorde jag dessutom vegetarisk julskinka och vegetarisk korv. Hade en tanke på att jag skulle testa göra egen senap och mandelmusslor men det får bli ett helt annat år. Mandelkvarn och formar måste inhandlas! Kanske det hinns med lite vegetarisk senapssill nu när jag tänker efter...

Kommentarer
Postat av: Mormor Karin

Ni kommer att få äta julmat och godis länge, det sägs ju att "julen vara ska till påska"

2011-12-20 @ 16:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0