Lillejul!

Idag gick jag och Agnes på Samarkand medan Magnus och Emil var och fixade sista julklapparna. När vi satt i bilen på väg till Samarkand sa Agnes att hon var "kissenödig och ätanödig"...hihihi... Vad mysigt det är och vad stor hon börjar bli lilla humplan. Ena sekunden pratar hon om regnbågar, skolan och att hon ska bli mamma när hon blir stor och i nästa sekund så gömmer hon sig bland kläderna på Lindex. Underbart.
I morse låg vi och pratade om napparna. De ska lämnas till tomten. Jag sa att det börjar närma sig nu och att visst är det bra att hon nu ska lämna dem. Agnes var lite ledsen och sa att hon vill inte lämna dem till tomten. Jag menade att vi har ju faktiskt bestämt det. Agnes sa då "nej mamma, du har bestämt det"....usch...lite dåligt samvete.
När vi var på Samarkand så berättade jag om "dan före dopparedagen" och att det idag var lillejul. Agnes konstaterade då snabbt att "imorgon är det storejul".

Sötaste gosigaste Emil. I morgon försökte han säga gröt. Han älskar sin gröt och allra godast blir den när pappa gör den. Han vill så gärna vara med på allt vi gör och försöker härma alla lekar. Det är inte lätt alltid.... En dag såg jag hur han tiggde dricka från Agnes. Jag hörde henne säga "Emil! Du ska säga snääääälla Agnes får jag smaka. DÅ får du smaka min dricka". Han sa bara "e e e e " och fick smaka ändå. Hon har ett stort hjärta vår gumma. Emil bråkar och lägger sen kinden mot våra axlar, ben eller bröst och då smälter vi. Gosunge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0