Gott Nytt År!

Eller så säger vi Gott Nytt Dag som Agnes sa till Natta och Zacke igår när vi kramades hejdå. Blåbärspajen är redo (vanlig smulpaj faktiskt men tillpiffad med lite mandelmassa), ölen, snapsen och bubbel står på kylning, gästerna är här om drygt en timme, Agnes bäddar sin säng och hjälpte mig bädda min säng innan, 2,5 kg Bullens korv är inhandlat som lunch till korvälskande Ola, sängkläder till övernattningsgästerna är framplockat, det eldas i kakelugnen, Emil sover och nu kan det bli ett nytt år precis när som helst. Fast jag hade gärna stannat klockan lite. 2012 bjuder på en ny upplevelse för mig. Heltidsjobb med båda barnen på dagis. Våra fina, fina barn ska vara långa dagar på dagis och det skär i mig. Jag är ju så van vid att ha dem hos mig och följa varje millimeters utveckling. Emil blir två år och Agnes fyra år. Så mycket liv i dessa små knoddar. Igår tittade jag i kalendern för att se när nästa ledighet är. Eftersom jag fyller 40 i år så får jag 35 semesterdagar och jag ska försöka använda dagarna så jag kan vara hemma så mycket som det bara går med barnen. 2012 ska bli ett bra år och vi ska förhoppningsvis äga bara ett hus innan 2013! Gott Nytt År från oss alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0