Sommaren som regnade bort...

Emil äter själv nu hela tiden. Mest med fingrarna men även med skeden. Mat överallt och mitt liv består för tillfället av att torka upp mat, tvätta Emil ren efter maten (fötter, händer, huvud och hår), tvätta Emils kläder efter maten och att laga mat. Han är så himla envis och har ett hiskeligt humör. Försöker jag mata honom, vid de få tillfällen då han har rena kläder på sig, så vänder han bort huvudet, skriker och får han tag i skeden så åker den över hela köksbordet. Tålamod...inte min starka sida men jag försöker.
Det var faktiskt lite fint väder när farmor och farfar var här. Agnes gillar farfar. Jag tror att han gör som hon säger. Sådant gillar Agnes. Lilla fröken gillar att bestämma....precis som sin mamma.
Det har mest regnat i sommar men en dag var det fint väder och då åkte vi in till Växjö och badade. De älskade mest sanden och sedan tyckte Agnes det var kul att Moppan med familj var där.
Kolla! De leker tillsammans! I några sekunder och bara så länge som Agnes får bestämma. Fast det är som sagt mycket humör i Emil också och han vet hur man tar för sig. När Agnes sitter i mitt knä så kniper han och knuffar henne för att hon ska gå bort. Idag drog han henne i håret när hon satt framför TV:n. Jag antar att hon satt på hans plats...enligt honom alltså...
Så liten och så söt. Mina fina, fina ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0