Kompisarna och billig pizza

Så blev det till slut onsdag. Varje dag har Agnes frågat mig "är det onsdag idag?". Vad hände idag då? Jo, Agnes kompis Alma kom hit. Så många veckor utan att ha träffats så det var efterlängtat. Alma med lillasyster och mamma var här och fikade hela eftermiddagen till Agnes stora glädje. Hon längtade så mycket så när det började närma sig för deras ankomst så fick vi cykla och möta. Sedan var hon uppskruvad i flera timmar. De är så söta tillsammans och verkar vara ganska lika i sina lekar. De gungade, grävde i sandlådan, lekte skola (mest rast), byggde med klossar, samlade löv, fikade (Alma var en hejare på att fika och åt nog tre kanelbullar vilket jag ser som ett gott betyg på min bakning.. :) ), lagade mat, firade sina låtsasfödelsedagar och var bara jätteglada. Underbart att se två så små tjejer ha så kul tillsammans.
Agnes ville att de skulle sova över och blev jätteledsen när Alma skulle gå iväg. Tårarna trillade och de kramades hejdå. Snart syns de på dagis och vi får träffas fler gånger för det var väldigt trevligt. Jag fick även passa på att krama lilla Astrid, 4 månader, någon minut...sen ville hon till sin mamma och då blev hon som en solstråle igen.
Med en ledsen Agnes och en tjurig Emil (han har varit sådan hela dagen!) så rotade jag fram en Billys pizza ur frysen. Agnes blev lite gladare och Emil som aldrig smakat pizza tittade förundrat. Första smakbiten spottade Emil ut men sedan tittade han på Agnes som vräkte i sig och gav det en chans till. Därefter var han fast och ville bara ha mer och mer... Efter ett tag hade han pizza överallt...
Båda barnen fick bada ikväll....

Kommentarer
Postat av: Pappa

Mina små tullingar. Vill ju vara hemma och vara med om allt som händer. Det är tråkigt att behöva jobba och missa alla förunderligheter som händer. Längtar hela tiden efter er därhemma!

2011-08-04 @ 08:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0