Tråkmåndag


Måndag...längre och tråkigare än vanligt. I morgon blir det dock roligt för då kommer min kompis Sussie hit. Yippeee! Igår shoppade jag kläder till barnen. Vilken rea det är nu. Handlade sommarkläder till barnen till nästa år och passar det inte då så kan jag skänka bort det. Sjukt billigt! Agnes ska gå på dagis måndag, onsdag och fredag nu. Hoppas hon fixar det. Hon var ju så orolig på nätterna när hon gick på dagis de dagarna så därför ändrade vi till tisdag, onsdag och torsdag. Idag var hon helt förtvivlad när vi kom fram till dagis för vi hade ju klämt den röda klämman som hon skulle ha i håret.... För några timmar sedan så tjatade hon om en sparkcykel. När jag frågade vem som har en sparkcykel eftersom hon vill ha en så svarade hon "andra flickor". När jag frågade om Alma hade en så svarade hon nej, men hon har en rosa cykel. Sparkcykel...vart får hon allt ifrån. Hon kommer tjata ihjäl mig om några år.
Emil går och går och verkar vara väldigt nöjd med det. Just nu tog han några av sina lustiga krypsteg men det kan ju bero på att han är trött i sina små ben. Idag har Emil busat med både Natta och Zacke. Han älskar det. Vad härligt det är att se! Om Emil fick bestämma så skulle det vara Teletubbies på TV:n dygnet runt...
Nu leker de tillsammans. Jag dör så gulligt det är. Agnes håller honom i handen och styr in honom på sitt rum. Sist jag såg henne så lastade hon alla klossarna i en vagn och rullade in och sedan tog hon en kastrull i köket. Jag antar att hon vill laga mat till Emil eller ha picknick. Han är så nöjd när han får vara med henne. Nu stängde hon dörren till sitt rum. Jag får nog smyga utanför fönstret (som är mot vårt uterum) och kolla vad de gör. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0